iVilnius.lt

Gegužės 22 13°C

Mados gidas su Kęstu Rimdžiumi
Pagrindinis > Naujienos

Mada ar stilius? Ar visada madinga, stilinga = gražu? Kiek kainuoja stilius? (1)

2015-09-10
Mada mada mada..., o gal stilius? Retai kada susimastome, ką reiškia būti madingu, o gal vertėtų sakyti stilingu? Kokie skirtumai tarp šių sąvokų? Ar tai, kas demonstruojama ant podiumo, vis gi yra mada, ar stilius? Kiek kainuoja būti stilingu? Galiausiai, ar visada madinga lygu gražu?

Pirmame „Mados Gido“ straipsnyje, norėčiau trumpai pristatyti pačią mados savoką bei esminį skirtumą tarp mados ir stiliaus. Trumpai apžvelgti mados tendencijas bei pamąstyti apie tai, ar žengti koja kojon su mada yra brangu, o gal tai tiesiog mitas...

Mada ar stilius? Esminiai skirtumai.

Jeigu vertintume iš profesionaliosios pusės, mada yra meno ir saviraiškos forma, sukurta konkretaus dizainerio. Tai, ką matome ant podiumo, tam tikrais atvejais, visiškai nėra tinkama dėvėti gatvėje. Labai svarbu atskirti, kurios madingos detalės keliauja į gatvės madą, o kas lieka tik ant podiumo.

Grožėdamiesi podiumo madomis, dažniausiai nepastebime, kad gerai žinomų garsių dizainerių kolekcijose pagrindiniai rūbai, tokie kaip kelnės, džinsai, švarkai, sijonai, marškinėliai, marškiniai, batai ir t.t., yra gana paprasti, tiesiog jų visuma ir komplektacija yra profesionalaus stilisto darbo nuopelnas, kad bendras rezultatas būtų stulbinantis, o visuma atimanti žadą. Stebėti mados šou, tolygu žiūrėti gerą spektalį, ar klausytis operos.

Kitaip tariant, mada – tai pasirodymas ant podiumo, o tuo tarpu pirmose eilėse sėdintys profesionalai stebėdami šį šou, turi susidaryti įspūdį, kokia gi idėja yra perteikiama, t.y. kokia mados tendencija bus nešama į gatves. Visa tai, kas nužengia nuo podiumo, tampa stiliumi – šou baigėsi, mada liko ant podiumo, į gatvę atėjo stilius.

Taigi, norėdami tinkamai pagirti šauniai apsirengusį ir gerai atrodantį asmenį, siūlyčiau daugeliui įprastą pastebėjimą „esi madingas“, keisti į „esi stilingas“.

Kai mada virsta stiliumi, o madinga yra viskas...

Vertinant mados virsmą stiliumi, galima pastebėti lyg ir užburtą ratą. Neretai dažnam garsių mados namų dizaineriui įkvėpimo šaltinis tampa būtent gatvės stilius, kurį jis vėliau modifikuoja, apipina meninėmis detalėmis, profesionaliai sukomplektuoja bei pateikia kaip naują madą.

Pastaruoju metu vis labiau ryškėja mados cikliškumas ir jeigu reikėtų atsakyti, kas yra dabar madinga, teisingiausias atsakymas būtų – madinga yra viskas. Svarbu teisingai suderinti ir sudėti akcentus. Kitaip tariant, ateina laikas, kuomet madingu tampa individualumas. Sakysite banalu, bet analizuojant madų tendencijas, būtent tai ir akivaizdu.

Akivaizdu, kad modernioje visuomenėje nebepakanka rengtis naujausių kolekcijų drabužiais, kadangi, kaip minėjau, norint būti išties stilingu, būtinas individualumas. Palaipsniui mada tampa konceptuali, nes joje vieną svarbiausių vietų pradeda užimti pati idėja. Netgi drįsčiau teigti, kad atkeliauja mada, kuri priimtina ne kiekvienam.

Tarkim, anksčiau paminėjus tokius aukštosios mados namų pavadinimus kaip „Chanel“, „Versace“, „Gucci“, „Prada“, „Valentino“ ir kitus garsius prekinius ženklus, galima buvo numanyti apie kokio tipo madą kalbama. Tuo tarpu šiais laikais, net ir tų pačių klasikinių aukštosios mados namų kolekcijų modeliai įgauna kitokias formas. Jie tampa šiek tiek asimetriški, kažkiek per dideli, per ilgi, kartais, kaip tik per trumpi, o gal net paplyšę. Kitaip sakant, mada įgauna truputį kitokią prasmę.

Kad ir kaip skambėtų neįtikinamai, bet posakis „mados grįžta“, išties ne iš piršto laužtas.

Kaip neperžengti stilingumo ribos, nes ne visada madinga, stilinga = gražu

Sakoma, dėl skonio nesiginčijama, bet ar tikrai? Kodėl teigiama, jog vieni turi skonį, o kiti – ne. Gal visgi skonį turi visi, tik jis skirtingame suvokimo ir žinojimo lygmenyje. Labai paprasta pasakyti, neturiu skonio ir man stilius nerūpi. Greičiausiai tai būtų nevisiška tiesa, nes gerą skonį, kaip ir stilių, galima išsiugdyti. Turint noro, idėjus pastangų, įmanoma išmokti būti stilingu ir turėti savitą bei individualų skonį.

Aklas mados tendencijų vaikymasis, neįvertinant savo kūno linijų ar gyvenimo būdo, nuolat atnaujinant drabužinę stilinga apranga ir jos detalėmis, dar nėra nei stiliaus, nei skonio turėjimas. Į parką dienos metu išėjusi pasivaikščioti mergina, avinti 10 cm aukščio platformas ir dėvinti trumpą, nors ir stilingą, sijoną, tikrai nė iš tolo neprimins stilingos asmenybės.

Bene svarbiausias momentas yra tinkamai atsirinkti tam tikras detales iš pristatomo mados sezono bei, vadovaujantis sveiku protu, pritaikyti jas sau tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje. Būtina suprasti, kas yra skirta „blizgiems“ žurnalams, o ką ir kada galima perkelti į gatvės stilių.

Kiek kainuoja stilius?

Būti stilingu, iš pirmo žvilgsnio atrodytų, skamba brangiai. Tačiau ar tikrai būti madingu yra brangu? Taip, brangu, nes ant podiumo demonstruojama mada vėliau, už labai didelius pinigus, keliauja į pasaulio žvaigždžių drabužines, tuo tarpu būti stilingu tikrai nėra brangu.

Tarkime, visiems gerai žinomi prekių ženklai, tokie kaip „Zara“, „H&M“, „Mango“, „Vero moda“ ir kt., yra puikiausi mados tendencijų veidrodžiai, galintys pasiūlyti puikius brangių, ir tą sezoną madingų, rūbų atitikmenis. Ten dirbantys profesionalai yra vieni iš tų, kurie per madų šou sėdi pirmose eilėse ir stebėdami pasirodymus lukštena, kokias mados tendencijas perteiks į gatves.

Pavyzdžiui, šį pavasarį ant podiumo pasirodžiusias plačias dryžuotas ilgas kelnes, kurios karaliavo tarp Holivudo garsenybių, už prieinamą kainą, su vienokiom ar kitokiom modifikacijomis pasiūlė praktiškai visi žinomiausi prekių ženklai. Tai reiškia, kad kas antra lietuvaitė galėjo papildyti savo drabužinę itin madingomis kelnėmis. Dabar jau nebeskamba taip brangiai.

Ar dėvėti rūbai gali virsti stilingais?

Taip pat reikėtų nepamiršti ir dėvėtų rūbų parduotuvių, kurios gali būti dar viena apsipirkimo alternatyva. Beje, šiai dienai ši galimybė be reikalo nuvertinama, o kartais ir sumenkinama.

Galbūt ne visuomet dėvėtų rūbų parduotuvėse rasite naujausių mados tendencijų atitikmenų, tačiau gausite tikrai prieinamas kainas. Be to, turėsite galimybę, skyrus daugiau pastangų paieškoms, rasti tikrai originalių, aukštosios mados namų dizainerių, rūbų. Svarbu turėti bent šiek tiek žinių, kad gebėtum įvertinti, kurių apytikriai metų tai buvo kolekcija, koks medžiagiškumas, galų gale, kokios naujausių madų tendencijos. Vėliau pridėsite keletą akcentų ir senos kolekcijos vardinis rūbas pavirs itin stilingu. O jeigu nepamirštume ir aksesuarų, kurie šį sezoną ypatingai svarbūs, nes puikiai leidžia pasireikšti individualumui, rezultatas būtų stulbinantis.

Kita vertus, norint būti bent šiek tiek stilingu, neįdedant daug pastangų blaškantis po dėvėtų drabužių parduotuves, gali pakakti ir vienos ryškios detalės, pabrėžiančios individualumą. Jeigu išsitrauksite iš papuošalų dėžutės senas apyrankes, priderinsite jas prie kelionėse įsigytų virvelių, pynučių, odinių ar karoliukų vertinių, turėsite stilingą aprangos detalės akcentą ir tikrai pagrįstai galėsite jaustis turintys individualų skonį.

Mada – meno forma, stilius – daugiau nei vien apranga

Paprastai kalbant, mada yra ne tik meno forma, bet ir žaidimo bei saviraiškos ir išprusimo forma. Šiais laikais mados savoka jau nebeapsiriboja vien apranga, tai yra ir domėjimasis menu, kultūra, knygomis, kelionėmis, galiausiai būtina bent šiek tiek žinoti apie vynus, kulinariją, pramogas ir t.t. Visą tai apibendrinę, mes ir gauname stilių. Taigi, stilingas žmogus nėra vien stilingas rūbas – tai gyvenimo būdas.

Apibendrinant norėtųsi pabrėžti, kad neverta vaikytis madų, verta susikurti savo individualų stilių, tuomet nebus sunku visada išlikti stilingu ar stilinga asmenybe.

Būkime stilingi!

Visada Jūsų

Kęstas Rimdžius

Reklama: Palaidinė

Didmiescio skonis

Visas iVilnius.lt naujienas galite sekti socialiniame tinklalapyje „Facebook“!

Komentarai (1)
Facebook komentarai

Taip pat skaitykite

Naujausi straipsniai

ups