iVilnius.lt

Gruodžio 08 13°C

Aktualijos
Pagrindinis > Naujienos

„Smart Vilnius“ programėlės: skaičiai ir vertinimai (0)

2016-09-18
Nuotr.: Susisiekimo paslaugos
Prieš trejus metus sostinėje pradėjęs veikti projektas „Smart Vilnius“ („Išmanusis Vilnius“) pritraukia vis daugiau interneto vartotojų. Šiuo metu vilniečiai išmaniuoju telefonu gali susimokėti už automobilio stovėjimą ir kelionę viešuoju transportu, taip pat paskelbti informaciją apie sostinės problemas.

„m.Parking“ – pirmoji „Smart Vilnius“ programėlė

Mokėjimo už automobilio stovėjimą programėlė „m.Parking“ buvo išleista 2013 m. gruodį. Vilniaus m. savivaldybės duomenimis, 2014 m. viduryje „m.Parking“ naudojosi daugiau nei 35 tūkst. žmonių.

Paskutinė programėlės versija internetinėse programėlių parduotuvėse „App Store“ ir „Google Play“ pasirodė praėjusių metų birželio mėnesį. „Google Play“ turi 4,3 balo įvertinimą. Ten pat interneto vartotojai nevengia rašyti ir apie paslaugos minusus. Kai kurie naudotojai rašo, kad negali prisijungti prie paslaugos, jei naudojasi telefonu su dviem SIM kortelėmis, taip pat skundžiamasi, jog programėlė neva dažnai neatpažįsta vartotojo. Nepaisant to, daug paslaugos klientų tvirtina, kad jiems „m.Parking“ veikia puikiai.

„m.Ticket“ – alternatyva „Vilniečio kortelei“

Pirmoji „m.Ticket“ versija pasirodė 2014 m. Pristatymo metu tuometinis Vilniaus meras Artūras Zuokas gyrėsi, jog tokia programėlė pristatoma pirmą kartą Baltijos šalyse. Iki tol naująją programėlę apie pusmetį testavo per 250 žmonių. Vilniaus m. savivaldybės duomenimis, per pirmas dvi „m.Ticket“ veiklos savaites šia paslauga spėjo pasinaudoti daugiau nei 7 tūkstančiai viešojo transporto keleivių, o per kiek daugiau nei 9 mėnesius „m.Ticket“ parsisiuntė daugiau kaip 60.000 vartotojų.

2015 m. programėlė elektroninio turinio sprendimų konkurse  „Naujasis knygnešys 2015“, e.kultūros ir turizmo kategorijoje pripažinta geriausia. Kūrėjai atstovavo Lietuvai Jungtinių Tautų globojamame pasauliniame geriausių e. sprendimų konkurse „Pasaulio viršūnių apdovanojimai 2015“ ( „World Summit Award 2015).

Šiuo metu „m.Ticket“ gali naudotis „Android“ arba „iOS“ operacinę sistemą turintys vartotojai. „Google Play“ programėlė yra vertinama 3,5 balo iš 5, paskutinis „m.Ticket“ atnaujinimas ten buvo įkeltas praėjusių metų birželį. „App Store“ paslauga vertinama daugiau nei 4 balais, o paskutinį kartą ten atnaujinta vėliau – spalio 23 d.

Programėlės naudotojai „m.Ticket“ komentuoja įvairiai. Ypač daug vartotojų skundžiasi, jog nėra galimybės integruoti senosios „Vilniečio kortelės“. Taip pat kai kurie vartotojai yra nepatenkinti mokėjimo už važiavimą sistema – komentaruose aiškina, jog mokėti banko pavedimu yra nepatogu ir brangu, o galimybės „nuimti“ reikiamą sumą nuo išankstinio mokėjimo mobiliojo telefono ryšio sąskaitos nėra. Taip pat pasigendama „m.Ticket“ versijos operacinei sistemai „Windows Phone“.

„Tvarkau Vilnių“ – informavimui apie miesto problemas

Mažiausiai žinoma „Smart Vilnius“ paslauga – programėlė „Tvarkau Vilnių“ – buvo pristatyta praėjusių metų vasarį. Jos funkcija – greitai paskelbti apie miesto problemas. Buvo skelbiama, jog programėlės išleidimo dieną ją išbandė daugiau nei 200 operacinės sistemos „iOS“ vartotojų.

Šiuo metu programėlių parduotuvėje „Google Play“ galima rasti dvi „Tvarkau Vilnių“ versijas. Senoji paskutinį kartą pasirodė praėjusių metų birželį ir turi 3,3 balų įvertinimą. Tiesa, iš viso „Tvarkau Vilnių“ turi tik 35 balsus – daug mažiau nei, pvz., 1309 balsus turinti paslauga „m.Ticket“. Naujoji programėlės versija pasirodė tik prieš keletą savaičių – rugsėjo 5 d. Aštuoni vartotojai jai davė 4,8 balo iš 5.

„App Store“ šiuo metu turi tik vieną „Tvarkau Vilnių“ versiją.

Vilniaus m. savivaldybė ketino išleisti programėlę „m.Taxi“, kuri leistų susimokėti už važiavimo taksi paslaugas. Deja, bet panašu, jog projektas yra primirštas – užėję į „Smart Vilnius“ tinklalapyje esančią rubriką „m.Taxi“ randame informaciją apie klaidą.

Mero patarėjas: „Programėlių veikimo procesai yra nuolat tobulinami“

Povilas Poderskis, Vilniaus mero patarėjas IT klausimams, „Išmaniojo Vilniaus“ programėles apibūdino kaip gana sėkmingas. „iVilnius.lt“ pašnekovo teigimu, atsisiuntimų yra nemažai, taip pat daug ir nuolatinių naudotojų. P. Poderskio nuomone, apie tai, jog programėlės yra populiarios, galime spręsti jau vien iš to, kiek nepasitenkinimo kyla sutrikus jų veiklai. Mero patarėjas IT klausimams tikina, jog  „m.Parking“ rankinį stabdį imituojanti vartotojo sąsaja jau tapo puikiai atpažįstama, išskirtinė ir puikiai „prilipo“ vartotojams. „Gal kiek mažiau pasisekė su „m.Ticket“, bet ji taip pat populiari ir naudojama.“ – pripažįsta P. Poderskis.

Specialistas aiškina, jog programėlių sutrikimai šalinami dvejopai. Įmonės SĮ “Susisiekimo paslaugos” personalas reaguoja į klientų nusiskundimus, stebi sistemą ir, esant sutrikimams, bendrauja su sprendimą palaikančiomis bendrovėmis priklausomai nuo sutrikimo pobūdžio. Pašnekovas aiškina, jog sistemos veiklą lemia tiek ryšio paslaugų tiekėjai, tiek už skirtingas dalis atsakingi servisai ir infrastruktūra, kur viskas talpinama. „Deja, bet kartais reaguoti į sutrikimus pavyksta ne taip greitai, kaip norėtųsi. Reikia suprasti, kad procesai nuolat tobulinami, vieni tiekėjai keičiami kitais.“ – apibendrino mero patarėjas.

Mero patarėjui pritaria ir savivaldybės įmonės „Susisiekimų paslaugos“ bendrųjų reikalų departamento vadovas Vaidotas Meškauskas. Jo duomenimis, vilniečiai ir sostinės svečiai sėkmingai naudojasi „Išmaniojo Vilniaus“ programėlėmis, kadangi atsisiuntimų kiekis siekia dešimtis tūkstančių ir naudotojų skaičius toliau auga. „Tikimasi, kad jau kitąmet galėsime kardinaliai atnaujinti mobiliąsias programėles, pasiūlydami patogesnį bilietų įsigijimą, atsiskaitymą už paslaugas ir daugiau funkcionalumų.“ – sako bendrųjų reikalų departamento vadovas. Jis teigia, kad pirmoje metų pusėje vartotojus kankinę mobiliųjų programėlių sutrikimai buvo greitai išspręsti ir pašalinti, kartu pasirūpinant tokių atvejų prevencija. Vadovas tvirtina, jog įmonė dirba su „puikiais ir patikimais partneriais“ (t.y. didžiaisiais mobiliojo ryšio operatoriais, interneto paslaugų tiekėjais ir kt.), kartu su kuriais siekia, kad kiekvienas mobiliųjų programėlių „m.Parking“ ir „m.Ticket“ vartotojas jomis galėtų naudotis sėkmingai. „Gerai išmanyti ir tinkamai reaguoti į sutrikimus – būtina.“ – teigia V. Meškauskas.

Autorė: Evelina Knutovič

Visas iVilnius.lt naujienas galite sekti socialiniame tinklalapyje „Facebook“!

Komentarai (0)
Facebook komentarai

Taip pat skaitykite

Naujausi straipsniai

ups