iVilnius.lt

Gruodžio 11 13°C

Transportas
Pagrindinis > Naujienos

Transporto iškvietimas internetu: „Uber“ prieš „eTAKSI“? (atnaujinta) (1)

2016-07-28
Transporto iškvietimas internetu tampa populiarus ir Lietuvoje. Tokios programėlės, kaip „eTAKSI“, „Taxi.lt“ ar „Uber“ yra gerai vertinamos interneto vartotojų („Google Play“ jos yra vertinamos 4,6-4,8 balais iš penkių). Kokiomis programėlėmis naudojasi vilniečiai ir kodėl?

Vilniečiai pamėgo „Uber“

Portalo „iVilnius.lt“ kalbinti vilniečiai tarp dažniausiai naudojamų transporto iškvietimo programėlių vardino „Uber“, „eTAKSI“ ir „CityBee“.

Kotryna pirmą kartą paslauga pasinaudojo prieš Naujuosius metus, grįždama namo iš savo gimtadienio. Ji pasakoja atkreipusi dėmesį, jog „Uber“ dirbantys žmonės skiriasi nuo įprastų taksi vairuotojų: „Vežėjas buvo labai mandagus, padėjo atsargiai sudėti daiktus, t.y. dovanas, gėles, tortą ir pan. į automobilį. Visą kelią maloniai kalbėjomės, matėsi, jog žmogus mandagus, bendraujantis.“ Kotrynos nuomone, vežėjai labai stengiasi, kad kelionė būtų kuo patogesnė – klausia, ar nereikėtų įjungti kondicionieriaus arba šildymo, teiraujasi, kokios muzikos keleivis norėtų pasiklausyti kelionės metu. Kaip dar vieną „Uber“ pliusą pašnekovė vardija greitį, kadangi automobilio laukti jai tenka iki 5-7 minučių. Kotrynos nuomone, išskirtinė „Uber“ savybė – kainos ir kokybės skirtumas. Važiuodama „Uber“ užsakytu transportu, ji tikina sutaupanti maždaug 3 eurus, o patys vairuotojai kelionės metu drąsiai teiraujasi, kokiu keliu jiems būtų trumpiau važiuoti. „Kartą vairuotojas pats pasakė, kad vienas kelias namo yra maždaug kilometru trumpesnis nei kitas, todėl juo važiuoti man bus pigiau.“ – prisipažino Kotryna.

Aistė, paklausta apie „Uber“, pirmiausia išskyrė pačios programėlės patogumą: „Lengva išsikviesti, užsakymas dažniausiai užtrunka iki penkių minučių. Nereikia skambinti ir kalbėtis su operatoriumi, kadangi programėlė iš karto nustato kliento buvimo vietą ir atvažiuoja.“ Merginos nuomone, „Uber“ nuo įprastų taksi skiriasi tuo, jog kelionės apmokėjimas galimas pasinaudojus elektronine bankininkyste, t.y. nebūtina mokėti grynaisiais pinigais. Taip pat įmonė vilioja klientus įvairiomis akcijomis, kurių metu galima gauti nemokamą kelionę, kainuojančią iki dešimties eurų. Tam tereikia nusiųsti kvietimą draugui susikurti „Uber“ paskyrą. Kiek žmonių tavo dėka užsiregistravo įmonės svetainėje, tiek nemokamų kelionių gauni. Aistė atkreipė dėmesį, jog, jos nuomone, „Uber“ vairuotojai keleivius veža geresniais automobiliais nei įprastos taksi įmonės. Taip pat pašnekovė antrina Kotrynai, tvirtindama, jog visi ją vežę vairuotojai – mandagūs ir paslaugūs. Vis dėlto, Aistė sako, jog „Uber“ turi keletą minusų. Pirma, „Uber“ paslaugos, merginos nuomone, yra brangesnės negu kitų taksi, kuriais ji naudojosi. Antra, panašu, jog programėlė dar ne taip tiksliai nustato kliento buvimo koordinates, kadangi nutikdavo taip, jog vežėjas atvykdavo ne prie to namo.

Apie „Uber“ vairuotojo darbą portalui „iVilnius.lt“ papasakojo Ignotas. Vaikinas tokią veiklą pasirinko dėl to, kad vairuotojo darbas atitiko Ignoto pomėgius (vairavimą ir bendravimą su žmonėmis). Buvęs „Uber“ vairuotojas išskyrė tris veiklos pliusus. Pirmas – neįpareigojančios darbo sąlygos, t.y. Ignoto teigimu, prie „Uber“ sistemos galima prisijungti kada norima ir žmones galima vežioti tiek, kiek norima. Antras pliusas – klientai yra įvairaus amžiaus, todėl darbo metu susipažįstama su labai daug žmonių. Trečias „bonusas“ – vairuotojas yra vertinamas, darbdaviai siekia grįžtamojo ryšio (t.y. vyksta savaitiniai pranešimai, vykdomos klientų apklausos, apžvelgiami darbo rezultatai). Pagrindiniu veiklos įmonėje „Uber“ minusu Ignotas vadina tai, jog kartais jam tekdavo susidurti su laiko tarpais, kuomet nebūdavo jokių iškvietimų. Vaikino manymu, taip vyko todėl, jog „Uber“ klientų ir partnerių-vairuotojų ratas yra dar tik augantis ir nėra labai išsiplėtęs. Paklaustas apie klientus, kuriuos jam teko vežioti, Ignotas atsakė trumpai: „Visi, su kuriais teko susidurti darbo metu, buvo mandagūs ir beveik visuomet bendraujantys.“ Savo uždirbtus pinigus buvęs vairuotojas į savo banko sąskaitą gaudavo kas savaitę, Ignotas tvirtina, jog mokėjimai niekada nevėluodavo.

„eTAKSI“: gerai, bet galima dar geriau

Vilniečių nuomonės dėl „eTAKSI“ išsiskyrė.

Laura pagrindinius „Uber“ konkurentus vertina teigiamai. „Pagrindiniai pliusai yra tie, kad taksi gali išsikviesti be papildomo mokesčio, taip pat galima pasirinkti, kokio tipo kelionę norima užsisakyti, kokia kaina važiuoti.“ – sako mergina. Galimybę sumokėti už kelionę automobilyje atvykus į nurodytą vietą Laura taip pat vertino teigiamai. Firmos vairuotojai, pašnekovės teigimu, savo darbą atlieka kokybiškai.

Gretė ypač vertina galimybę išsikviesti „eTAKSI“ firmos automobilį internetu. „Taksi numeriai dažniausiai yra brangesni nei visi kiti, o ir pinigų telefono sąskaitoje yra ne visada. Jei namie turi prieigą prie interneto arba kavinėje gali naudotis „WiFi“ ryšiu, gali išsikviesti taksi.“ – aiškina vilnietė. Gretės manymu, galimybė užsisakyti taksi internetu gelbsti savaitgaliais ir švenčių dienomis, kai prisiskambinti operatoriams yra ypač sunku. Pašnekovė tvirtina, jog naudotis „eTAKSI“ labai paprasta – užtenka registracijos metu įvesti savo vardą, pavardę ir telefono numerį ir jau galima laukti, kada „atvyks“ užsakymą patvirtinanti SMS žinutė. Gretė giria tai, jog užsisakant „eTAKSI“ paslaugas, ekrane iš karto pasirodo planuojama kelionės trukmė ir kaina: „Galima planuoti, ar užteks grynųjų, ar reikėtų jų pasiimti iš bankomato.“ Paslaugos minusu vilnietė tai, jog informacija apie užsakymą atkeliauja telefonu, o ne internetu, nors paslauga buvo užsakyta internetu. „Jei naudočiausi ja tada, kai mano telefonas yra išsikrovęs ar jo neturiu iš viso, tačiau turiu kompiuterį, kas man iš to, jei informaciją apie paslaugą gaunu SMS žinute?“ – mąstė pašnekovė. Gretė sako, jog, iš tikrųjų, ji labiau pasitikėtų įmone, jei gautų pranešimą, kuriame bus parašyta, jog automobilis atvyks per 10 minučių, o ne lakonišką „Užsakymas priimtas“.

Ema „eTAKSI“ paslaugomis pasinaudojo jau 20 kartų, tačiau pripažįsta, jog kelionių metu teko patirti ir nemalonių situacijų. „Kartą labai skubėjau, todėl išsikviečiau „eTAKSI“. Pasirinkau mokėjimą kortele, t.y. vairuotojui turint kreditinių kortelių skaitytuvą, nereikėtų mokėti grynaisiais. Deja, pasibaigus kelionei paaiškėjo, jog atsiskaityti kortele negaliu, kadangi vairuotojas skaitytuvo neturi ir tvirtino, jog niekada neturėjo. Gerai, vežėjas buvo labai supratingas, todėl vakare susitikome ir už kelionę atsiskaičiau grynaisiais.“ – pasakoja Ema. Deja, tai buvo ne vienintelis nepatogumų sukėlęs incidentas. Lankydamasi Šiauliuose, pašnekovė taksi užsisakė iš anksto, tačiau patvirtinimo negavo, todėl kelionės dieną pakartojo užklausą skambindama telefonu. Įsėdusi į atvykusį automobilį, ji išgirdo taksisto priekaištus. Kadangi Ema ryte pakartojo užsakymą, ji užsisakė du taksi automobilius. „Gerai, kad administratorė pastebėjo, jog užsakyti automobiliai vyks į tą patį adresą, kitaip turėčiau daug nemalonumų. Pasirodo, visi bandymai užsisakyti jų firmos taksi yra automatiškai išsaugomi, todėl vairuotojas žinojo, jog turi vykti, bet aš patvirtinimo negavau. Keista, jog Vilniuje gali planuoti transportą iš anksto, o Šiauliuose ne.“ – mąsto pašnekovė.

„City Bee”: kam laukti, jei galima automobilį pasiimti pačiam?

Nenorintys laukti, kol atvyks užsakytas automobilis, vilniečiai gali išsinuomoti automobilį patys – tam yra sukurta paslauga „CityBee“.

Elena „CityBee“ naudojasi tik keletą mėnesių, tačiau paslauga yra labai patenkinta: „Man labai patinka, viskas super paprasta ir aišku!“ Pašnekovė giria programos paprastumą, kadangi „CityBee“, jos teigimu, gali naudotis kiekvienas žmogus, turintis išmanųjį telefoną ir vairuotojo teises. „Programėlė veikia labai greitai ir paprastai: ją įjungus, pagal buvimo vietą, rodomi laisvi automobiliai, jų įkainiai, kuro bako likutis, valstybiniai numeriai, užtenka vieno mygtuko paspaudimu užsirezervuoti automobilį ir per 15 minučių į jį įlipti, – aiškina Elena,  - pirmąkart naudojantis buvo keista, kadangi nežinojau, kaip reikės atsirakinti dureles, tačiau programėlėje reikėjo kelias sekundes palaikyti įspaustą mygtuką ir durys pačios atsidarė. Lygiai taip pat vyksta su užrakinimu - išlipi, paspaudi mygtuką ir automobilis užsirakina. Programėlėje matai nuvažiuotą atstumą ir kainą.“ Vieninteliu minusu pašnekovė vadina aikštelių, kuriose galima palikti ar pasiimti automobilį, trūkumą. Nepaisant to, ji ketina naudotis „CityBee“ dažniau, kadangi, jos manymu, paslauga yra labai patogi ir nebrangi.

„Uber“ mažina kainas, „Taxi.LT“ – bando įsilieti į užsakymų internetu rinką

Įmonė „Uber“, panašu, nusprendė pritraukti naujus klientus mažesnėmis kainomis. „BNS“ paskelbtame pranešime teigiama, jog kelionės šios firmos automobiliais nuo liepos 1 mėn. tapo 19% pigesnės. Deja, „iVilnius.lt“ nepavyko susisiekti su „Uber“ atstovais ir, panašu, buvome ne vieni. Daug vartotojų internete skundžiasi tuo, jog negali susisiekti su įmone ir kreiptis pagalbos nenumatytais atvejais. „Uber“ programėlių parduotuvėje „Google Play“ yra vertinama 4,3 balo iš 5 (iš viso 868 845 vertinimai).

Pralenkti „Uber“ ir „eTAKSI“ bando ir įmonės „Lietuvos taksi“ išleista programėlė „Taxi.LT“. Parduotuvėje „Google Play“ ji yra vertinama 4,7 balais iš 5 (iš viso 375 įvertinimai). Ten pat yra teigiama, jog užsakymo principas panašus į kitų programėlių – pažymima vieta, kurioje yra klientas, o užsakymo patvirtinimas gaunamas SMS žinute. Tiesa, informacijos apie projektą nėra labai daug, kadangi „Taxi.LT“ svetainėje daugumoje rubrikų pažymėta, jog informacija vis dar ruošiama.

„iVilnius.lt“ gavo atsakymą nuo „Taxi.lt“ atstovo. Atsiųstame laiške tikinama, jog už „Taxi.lt“ paslaugas galima sumokėti tiek grynaisiais pinigais, tiek kreditine kortele. Užsisakyti taksi specialia programėle kol kas galima tik Vilniuje ir Kaune, tačiau įmonė ketina plėstis ir į kitus miestus. Atstovas rašo, jog „Taxi.lt“ naujina automobilių parką, tačiau naudojamasi ir gerai veikiančiais senesniais modeliais. „Tai suteikia galimybę užsisakyti bet kurį norimą automobilį ir už jį mokėti atitinkamą kainą.“ – teigia atstovas. „Taxi.lt“ tvirtina, jog duoda galimybę įvairioms bendrovėms naudotis taksi paslaugomis pagal sutartis, suteikdami jiems aptarnavimo pirmumą ir atsiskaitymą už paslaugas su atidėtu terminu, darydami piniginį pavedimą pagal atliktus važiavimus. Įmonė teigia, jog griežtai prižiūri kiekvieną užsakymą ir netoleruoja blogo vežėjų elgesio. „Mūsų darbo modelis praktiškai nesiskiria nuo „Uber“ ar „eTAKSI“ modelio.“ – apibendrino „Taxi.lt“ atstovas.

„eTAKSI“: „Mūsų tinklas – greičiausias“

Įmonės „eTAKSI“ rinkodaros vadovė Eglė Urbonaitė portalui „iVilnius.lt“ ypač giria Lietuvos rinkai 2012 m. pristatytą transporto iškvietimo programėlę. Nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio „eTAKSI“ programėlės vartotojai gali naudotis ir pavežėjų teikiamomis paslaugomis, pasirinkę „eDrivers Pop“ ar „eDrivers X“ vežėjų kategorijas. E. Urbonaitės teigimu, „eTAKSI“ yra tokios rinkos lyderė, kadangi šiuo metu jungia didžiausią kompiuterizuotą vairuotojų tinklą. Rinkodaros vadovė pateikia tokius skaičius: „eTAKSI“ „Android“ programėlė turi 4,6 balo iš 5 parduotuvėje „Google Play“(iš viso 5197 įvertinimai), o atsiliepimų apie „eTAKSI“ paslaugas, kuriuos klientai palieka po kelionės, vidurkis siekia daugiau kaip 9,74 balo. E. Urbonaitės teigimu, „eTAKSI“ dirbantys vairuotojai atvyksta greičiau nei „Uber“ vežėjai ir geriau už juos pažįsta miestą. Atvykimo greitį lemia tai, jog „eTAKSI“ priklausantys automobiliai, priešingai nei „Uber“, gali važiuoti „A“ juostomis. Pašnekovės teigimu, išskirtinė įmonės savybė – galimybė rinktis kilometro kainą ir įvairios klasės automobilius (nuo „eko“ iki pirmos klasės modelių). E. Urbonaitė tikina, jog už kelionę galima atsiskaityti tiek grynaisiais, tiek kreditine kortele. Nusivylus paslaugomis, yra galimybė susisiekti su klientų aptarnavimo komanda ir gauti visą arba dalį už kelionę sumokėtos sumos. „eTAKSI“ atkreipė dėmesį, jog užsakymo patvirtinimas telefonu daromas klientų patogumui, kad užsisakius taksi nereikėtų laukti prie kompiuterio. „Telefonas yra būtinas, nes prireikus taksi vairuotojas gali bandyti susisiekti su keleiviu, pavyzdžiui, pasitikslinti atvykimo adresą.“ – pasakojo E. Urbonaitė. Nesusipratimus dėl mokėjimo kortele ji aiškino tuo, jog 2015 m. gruodžio mėn. programėlė buvo atnaujinta ir pasirinkus atsiskaitymą kortele, užsakymą mato tik vairuotojai turintys kortelių skaitytuvą. Norėdami, kad užsakymų patvirtinimai pasiektų klientus laiku, „eTAKSI“ kelių mobilių operatorių paslaugomis. „Kartais pasitaiko atvejų, kai klientai užsisako kelis taksi net iš skirtingų įmonių, tuomet ir kyla nesusipratimai.“ – pripažino pašnekovė.

 „CityBee“: „Taksi įmonės mums nėra konkurentai“

„CityBee“ direktorius Aurimas Drūtis „iVilnius.lt“ pasakojo, jog įmonė sostinėje ketina padidinti automobilių parką iki 400 transporto priemonių, taip pat gausės stotelių, kuriose bus galima išsinuomoti automobilį. Direktorius aiškina, jog taksi įmones „CityBee“ konkurentais galima vadinti tik plačiąja prasme, t.y. kaip skirtingų kelionės po miestą būdų konkurentais. A. Drūčio teigimu, dalinimosi automobiliais paslauga yra pranašesnė už taksi, kadangi klientas moka tik tada, kai naudoja automobilį (nėra įsėdimo mokesčio, rezervacija, t. y. laikas, kol automobilis tavęs laukia, taip pat nemokama), kaina neauga savaitgalio vakarų metu ir, apskritai, pats esi kelionės išlaidų šeimininkas. „Taip siekiame esminio dalinimosi automobiliais tikslo – kad vartotojas imtų automobilį vienur, paliktų kitur, dalintųsi juo su kitais ir tokiu būdu prisidėtų prie spūsčių ir užgrūstų stovėjimo aikštelių mažinimo.“ – argumentavo vadovas. Jo manymu, naudodamas taksi, vartotojas dažnai moka ir už laiką, kol taksi jo laukia, ir už įsėdimą. A. Drūtis teigia, jog konkuruoti su „CityBee“ galėtų nebent įmonės, siūlančios labai patogius, naujus automobilius.

Straipsnio autore: Evelina Knutovič



Kuria paslauga naudojatės dažniausiai:

Visas iVilnius.lt naujienas galite sekti socialiniame tinklalapyje „Facebook“!

Komentarai (1)
Facebook komentarai

Taip pat skaitykite

Naujausi straipsniai

ups