iVilnius.lt

Gruodžio 10 13°C

Verslas
Pagrindinis > Naujienos

Vienoje Vilniaus „Maxima“ parduotuvių įdiegta lietuvių sukurta „Elektroninė nosis“ (0)

2016-06-29
Nuotr.: Maxima
Gegužės mėnesį bendrovės „Maxima LT“ atliktas pirkėjų įpročių tyrimas parodė, kad didžioji dalis šalies pirkėjų (84 proc.) prekybos centrų kokybę visų pirma sieja su šviežiais maisto produktais.Atsižvelgdamas į tai, prekybos tinklas „Maxima“ vienoje savo parduotuvių, Vilniuje šiandien pristatė „Elektroninę nosį“ – mobilų įrankį, leisiantį pirkėjams patiems įsitikinti trumpo galiojimo maisto produktų šviežumu ir kokybe. Tai pirmasis toks prekybos tinklo ir lietuvių informacinių technologijų kūrėjų „Ars Lab“ projektas šalyje, skirtas dar geriau patenkinti pirkėjų poreikius ir efektyviau užtikrinti produktų kokybę.

„Siekiame, kad mūsų pirkėjus pasiektų tik švieži ir kokybiški produktai, o pirkėjai visada būtų tikri savo pasirinkimu. Tad reguliariai investuojame į šviežio maisto asortimento plėtrą, jo pateikimą parduotuvėse bei tiekimo grandinės trumpinimą. Šių metų pradžioje atidarėme nuosavą tyrimų laboratoriją, o dabar žengėme dar vieną žingsnį – pirkėjams pristatome mobilų įrankį, leisiantį patiems įsitikinti trumpo galiojimo maisto produktų šviežumu bei kokybe. Tuo pačiu tai ir savikontrolės būdas mums patiems, leisiantis siekti maksimalios kokybės“, – sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Pasak „Maxima LT“ vadovo, kol kas tai tik pilotinis projektas, kuris tikimasi gretai įgys vartotojų pasitikėjimą. Šiuo metu „Elektroninė nosis“ įdiegta vienoje „Maxima“ parduotuvių, esančioje sostinės Mindaugo g. Parduotuvės šviežios mėsos, paukštienos bei žuvies skyriuose įrengti iš viso 3 mobilūs įrankiai ir jiems aptarnauti reikalingi planšetiniai kompiuteriai, į kuriuos bendrovė investavo beveik 2,5 tūkst. eurų. Jei projektas pasiteisins, bus svarstoma šį įrankį diegti ir kitose tinklo parduotuvėse šalyje.

„Tai pirmasis toks įrankis visame pasaulyje ir Lietuvoje, leidžiantis vartotojams objektyviai įvertinti trumpo galiojimo maisto produktų, tokių kaip mėsa, žuvis ar paukštiena, šviežumą bei kokybę. „Elektroninės nosies“ veikimas yra paremtas natūraliomis maisto produktų fermentacijos metu susidarančiomis dujomis, kurios leidžia identifikuoti produkto šviežumą. Reaguodamas į produktų išskiriamas dujas,  specialios programėlės pagalba šis įrankis siunčia informaciją vartotojui ir informuoja jį apie jų šviežumą“,  – sakė informacinių technologijų bendrovės „Ars Lab“ valdybos narys Augustas Alešiūnas. Pasak jo, tai pirmasis toks projektas Lietuvoje, kurio metu „Elektroninė nosis“ įdiegta viename iš prekybos centrų.

Remiantis tyrimo duomenimis, vertindami maisto produktų kokybę, beveik 9 iš 10 pirkėjų sako dažniausiai atsižvelgiantis į jų galiojimo terminą (87 proc.) ir produkto etiketėje pateiktą informaciją (85 proc.). Kita vertus, pirkėjai dažnai kokybę vertina vadovaudamiesi asmeniniais ar emociniais kriterijais. 79 proc. tyrimo dalyvių sako, jog produkto kokybę vertina pagal jo kainą, 75 proc. – pagal šio sudėtį, 71 proc. – pagal išvaizdą. Kiek daugiau nei 60 proc. pirkėjų apie produktų kokybę sprendžia iš jų skonio ir kvapo. 57 proc. – pagal kilmės šalį.

Vertindami prekybos centrų kokybę šalies pirkėjai daug dėmesio skiria jų poreikius atitinkančioms akcijoms, pasiūlymams bei lojalumo sistemai. Kaip vieną svarbiausių kokybiško prekybos centro kriterijų tai nurodo net 77 proc. pirkėjų. Pirkėjų nuomone, labiausiai prie prekybos centro kokybės gerinimo šalyje prisideda atviri ir gausūs šviežio maisto skyriai. Taip  mano 72 proc. tyrimo dalyvių. 71 proc. pirkėjų itin vertina galimybę gauti asmeninius pasiūlymus, 70 proc. – pačiuose prekybos centruose veikiančias kepyklas, kulinarijos ar konditerijos skyrius.  Daugiau nei pusei pirkėjų itin svarbi galimybė greitai ir patogiai apsipirkti. Specialias greito aptarnavimo ar savitarnos kasas, kaip vieną svarbiausių prekybos tinklų inovacijų, įvardija 62 proc. tyrimo respondentų.

Šiuo metu Lietuvoje veikia 235 „Maxima“ parduotuvės, kuriose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. pirkėjų. Lietuvos vartotojų nuomone, geriausias kokybės pavyzdys ir simbolis vertinant Lietuvos rinkoje siūlomus produktus bei paslaugas – prekybos tinklas „Maxima“. Tai parodė šiemet nepriklausomos Šveicarijos tyrimų bendrovės „International Certification Association“ (ICERTIAS) atliktas rinkos tyrimas „QUDAL – QUality meDAL“.

Visas iVilnius.lt naujienas galite sekti socialiniame tinklalapyje „Facebook“!

Komentarai (0)
Facebook komentarai

Taip pat skaitykite

Naujausi straipsniai

ups